Gra zimnowojenna [TEST 9-10]

avatar
(Edited)

Wtorek w Królestwie był spokojny. Żadnego wydarzenia. Pojawiło się jednak kilka osób i udało się po raz kolejny zagrać w grę zimnowojenną. Co prawda tylko w wariant dla 6 osób, ale lepszy rydz niż nic.

Większość składu była stała: Ala, Kinga, Nariman i Rafał. Rotacyjne było jedno miejsce przy stole, które zajmowali kolejno: Ola, Ania i Evan.

Jedyną zmianą, która została wprowadzona było wykładanie karty wpływu przed siebie (tam gdzie militarne) a nie obok planszy. Pozwoliło to lepiej kontrolować, kto jakie karty wykładał.

Rozgrywek było dużo. Raz wygrywali sowieci, innym razem Amerykanie. Wygrywały zarówno frakcje które zaczynały, jak i te, które były drugie w kolejności. Jedyny bug jaki wykryłem to sytuacja, w której była wojna i zaraz po wojnie specjalną mocą jest sprawdzenie karty militarnej. Wtedy gracz nie może z niej skorzystać, bo nie ma położnych żadnych kart prócz jego. Można byłoby to naprawić tym, że w ramach tej akcji gracz może sprawdzić cudzą kartę lub pokazać swoją komuś.

Ogólnie testy trwały 2 godziny, co jest całkiem dobrym znakiem, bo gra mimo upływu czasu się nie znudziła.

Kolejny test udało się zrobić w środę po spotkaniu o Nowej Zelandii. Tym razem w wariancie na 8 osób. Wygrali sowieci, którzy rozpoczynali grę. Terroryści mieli pecha, bo jeden z nich został wykryty zaraz na samym początku.

Na koniec kwestia dotycząca pierwszej akcji. Postanowiłem przeanalizować kiedy opłaca się odrzucić karty. No i wiele zależy od tego kto i kiedy sprawdza.

SytuacjaKto dostanie odrzuconą kartę?Analiza
Pierwszy punkt wpływu w grze ląduje na pierwszym poluGracz z przeciwnej frakcjiJeśli odrzucimy obcą kartę militarną to wróci ona w ostatniej rundzie przed wojną, więc nie ma to dużego znaczenia
Drugi punkt wpływu w grze ląduje na pierwszym poluGracz z naszej frakcjiOpłaca się odrzucić kartę militarną własnej frakcji, bo ostatni gracz z naszej frakcji będzie mógł ją użyć


Wniosek: odrzucać karty opłaca się tylko jeśli punkt wpływu postawiony na pierwszym polu jest parzystym punktem wpływu (2 lub 4). W innych przypadkach chyba lepiej wykorzystać wiedzę o kartach do ewentualnego rozpracowania agentów.

EDIT: A gdyby tak wprowadzić zasadę, że tylko agenci i terroryści mogą kłamać odnośnie zadeklarowanej siły wojsk?



0
0
0.000
1 comments
avatar

Hello hallmann!

It's nice to let you know that your article will take 8th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by blind-spot

You receive 🎖 0.2 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 777 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START

0
0
0.000